Generativ AI i Kommunikationsafdelingen

Er I klar til at lære hvordan I kan bruge Generativ AI i jeres arbejde?

Generativ AI er en gamechanger – men hvordan kommer I i gang med at bruge det i kommunikationsafdelingen? Det kan være svært at finde tiden til at lære om anvendelsesmulighederne af generativ AI i kommunikationsafdelingen i en travl hverdag. Jeg har derfor udviklet en række tilbud, der kan hjælpe jer med at komme i gang med at lære om og bruge generativ AI – samtidig med at I kan få den travle hverdag til at hænge sammen.

 

Hvorfor booke mig?

Jeg har 20 års erfaring i kommunikationsbranchen og har i de seneste fem år har jeg holdt indlæg, faciliteret workshops og afholdt læringsforløb om emnet for både offentlige og private organisationer, herunder Telenor, JYSK, Lundbeck. Falck, Nykredit, Europakommissionens repræsentation i Danmark, Danmarks Nationalbank, Norges Bank (NBIM), Udenrigsministeriet, Gentofte Kommune, Slagelse Kommune, Beiersdorf & Sopra Steria i Tyskland m.fl.  

 

Herudover underviser jeg kursisterne på Kforums uddannelse om Generativ AI for kommunikatører og har de seneste fem år undervist hundredvis af topledere i brugen af AI på arbejdspladsen. 

 

Ved at booke mig, vil du kunne drage nytte af et stort bagkatalog af brugsscenarier samt en stor viden om, hvordan andre organisationer arbejder med generativ AI.

   

På denne side kan du se, hvordan jeg kan hjælpe jer i gang med at få udbytte af brugen af generativ AI.

Præsentationer/Workshops/Læringsforløb kan afholdes både på dansk, tysk og engelsk. 

Præsentation - Sådan kan du bruge Generativ AI i Kommunikationsafdelingen

Denne præsentation giver jer en solid intro til området og præsenterer jer for en række relevante brugsscenarier for brugen af generativ AI i den interne kommunikation såvel som hele kommunikationsafdelingen. Indlægget er struktureret på følgende måde: 

  1. Hvad er Generativ AI og hvordan fungerer det?
  2. Hvordan kan vi bruge Generativ AI i vores arbejde?
  3. Hvad skal vi være opmærksomme på, når vi går i gang?

Præsentationen vil præsentere jer for mindst ti helt konkrete brugsscenarier, som kan målrettes i forhold til jeres behov. Dette kan eksempelvis være: 

  • Udvikling af indhold, herunder artikler,  pressemeddelelser, præsentationer, opslag på sociale medier, resuméer, talenoter, oversættelser, billeder, videoer, undertekster m.m.
  • Idégenerering til udvikling af indhold og strategier samt analyse af eksisterende indhold
  • Udvikling af specifikke chatbots, der er i stand til at varetage specifikke opgaver, som eksempelvis generering af rubrikartikler, pressemeddelelser, opslag på sociale medier, taleskrivning m.m
  • Automatisering af processer, hvor vi ser på, hvordan vi kan bruge sætte enkeltdele som eksempelvis specifikke chatbots sammen for at skabe et automatiseret flow, der effektiviserer den daglige arbejdsgang væsentligt. 

 

Varighed: Præsentationen kan afholdes på mellem 45 minutter og to timer.

 

Præsentationen kan tilpasses efter behov – både i forhold til brugsscenarier og i hvor høj grad der skal tages udgangspunkt i organisationen i eksemplerne. Prisen varierer i forhold til graden af tilpasning. 

 
 

Workshop - Lær at bruge Generativ AI i Kommunikationsafdelingen

På denne workshop går vi i dybden med nogle af de mest anvendte værktøjer, så I vil kunne anvende dem lige efter workshoppen.

 

På workshoppen får I en grundig introduktion til Generativ AI og konkrete brugsscenarier (se indholdet under “Præsentation” ovenfor). 

Under introduktionen, vil I skulle løse en række forskellige opgaver, så I lærer værktøjerne og deres potentiale at kende. 

 

Efter frokost, vil I blive sat sammen i grupper for at løse en række opgaver, som I præsenterer i plenum. Vi drøfter sammen, hvilke opgaver der kunne være relevante at se på. Alternativt kan deltagerne også løse en konkret case sammen og på den måde få en fornemmelse for potentialet i brugen af generativ AI. 

 

Værktøjerne som vi ofte arbejder med på workshopen, er: 

 

– ChatGPT og/eller MIcrosoft Copilot

– Synthesia til produktion af Avatarvideoer

– OpenAIs GPT’er, Chatbase eller Copilot studio til udvikling af chatbots

– Veed og Opus.pro til udvikling af videoer

 

Efter workshoppen vil deltagerne være i stand til følgende: 

 

Anvendelse af Generativ AI-værktøjer: Deltagerne vil kunne bruge værktøjer som ChatGPT, Microsoft Copilot, Synthesia og Veed til at producere tekst- og videobaseret indhold.

 

Forståelse af Generativ AI’s Potentiale: Deltagerne vil opnå en grundlæggende forståelse af, hvordan generativ AI kan anvendes på tværs af forskellige opgaver og brancher.

 

Kreativ Problemløsning med AI: Deltagerne vil kunne anvende generativ AI til at løse konkrete opgaver og cases samt præsentere deres løsninger.

 

Varighed: 4-6 timer, tilpasset til jeres behov

 

Læringsforløb –

Implementér Generativ AI

i Kommunikationsafdelingen

 

Det kan være vanskeligt at få hele afdelingen i gang med at bruge generativ AI, hvilket skyldes, at der ikke er tid nok i hverdagen til at sætte sig ind i mulighederne. 

Derfor har jeg udviklet et effektivt læringsforløb som kan strække sig over  1-3 måneder. Forløbet er skræddersyet til jeres behov, og sikrer, at I: 

– lærer om potentialet i Generativ AI, men også faldgruberne

– identificerer helt konkrete og relevante brugsscenarier for alle i teamet

– lærer at anvende relevante værktøjer

– får afprøvet og evalueret relevante brugsscenarier, hvorefter I har identificeret en række scenarier til implementering. 

– får afdækket kompetence og vidensgab, som I herefter kan arbejde målrettet på at lukke. 

 

 

Scroll to Top
Next Level IC