Sådan bruger du interne sociale medier til at styrke den interne kommunikation
I 2025 fejrer interne sociale medier deres 18-års fødselsdag. Med andre ord, så er de nu blevet en moden og uundværlig del af moderne virksomhedskommunikation. Alligevel kæmper mange virksomheder stadig med at udnytte deres fulde potentiale. Kom med til en dag, hvor du får masser inspiration til at få mere ud af interne sociale medier.
Programmet
Hvad sker der, når medarbejderne får en stemme i organisationen?
Vi starter med Vibeke Thøis Madsen, der deler indsigter fra sin mangeårige forskning indenfor feltet og fra sin nye bog, Interne sociale medier: Når medarbejderne får en stemme i organisationen. Hun sætter fokus på, hvordan du definerer et klart formål, håndterer ændrede kommunikationsroller og sikrer en succesfuld implementering.
Hvad afslører data om hvordan man bedst bruger interne sociale medier?
Cai Kjær fra SWOOP Analytics præsenterer de nyeste data fra SWOOP Analytics' benchmark-rapport. Med udgangspunkt i 15 millioner datapunkter, får du konkrete råd til hvordan du skaber engagement, optimerer indhold og bruger dataindsigter fra interne sociale medier til at styrke den interne kommunikation. Du kan læse min blog som tager udgangspunkt i data fra SWOOP Analytics her: 10 ting du skal vide for at få mere ud af Vive Engage
Case: Danske Bank - Sådan brugte Danske Bank Viva Engage til at lytte og styrke kommunikationen under flytningen til nyt hovedkontor
Louise Durmus Kay fra Danske Bank havde ansvaret for forandringskommunikationen i forbindelse med flytningen af bankens hovedkontor. Som en integreret del af denne proces blev Viva Engage brugt til at facilitere dialog med de berørte medarbejdere. I sin præsentation vil Louise blandt andet fortælle, hvordan Viva Engage gjorde det muligt for teamet at lytte til medarbejdernes bekymringer og tilpasse kommunikationen derefter. Desuden deler hun sine erfaringer og praktiske tips til, hvad du skal være opmærksom på, når du arbejder med Viva Engage.
Workshop - Definér formålet med interne sociale medier, og læg en strategi for at komme godt i gang,
Efter indlægget drøfter vi, hvad formålet med interne sociale medier er i din organisation? Hvordan skifter formålet, hvis vi starter med det ønskede resultat, eksempelvis innovation? Hvad betyder det for den måde du ville bruge platformen?
Under workshoppen vil du udfordre og blive udfordret på, hvad formålet med interne sociale medier er, og hvordan din organisation får mest værdi ud af at bruge den.
Det får du ud af at deltage
Denne dag er skræddersyet til dig, der arbejder med interne sociale medier enten som en del af din rolle i intern kommunikation, i en HR eller IT funktion hvor du har ansvaret for at facilitere brugen af interne sociale medier.
- Ekspertise og praktiske indsigter: Inspiration og praktiske tips som vil hjælpe dig med at få mere ud af brugen af interne sociale medier.
- Data og konkrete redskaber: Få dataindsigter og erfaringer fra cases som du kan implementere med det samme.
- Netværk og erfaringsudveksling: Mød og lær af og med andre professionelle, der arbejder med interne sociale medier.
Om indlægsholderneVibeke Thøis Madsen er en fremtrædende ekspert inden for interne sociale medier og organisationskommunikation. Hun er docent ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX) , hvor hun forsker og underviser i disse emner. Vibeke har en ph.d. fra Aarhus Universitet, hvor hun undersøgte interne sociale medier som en ny form for participatorisk organisationskommunikation. Som forfatter til den første danske grundbog om interne sociale medier, Interne sociale medier: Når medarbejderne får en stemme i organisationen, har hun bidraget væsentligt til feltet. Hendes forskning fokuserer på, hvordan interne sociale medier kan fungere som en kommunikationsarena for medarbejdere, og hvordan dette påvirker organisationers interne dynamik og kommunikation. Med sin omfattende viden og praktiske erfaring er Vibeke Thøis Madsen en værdifuld ressource for alle, der ønsker at forstå og implementere effektive strategier for interne sociale medier i moderne organisationer. Cai Kjær er medstifter og CEO for austalske SWOOP Analytics, en førende virksomhed inden for analyse af virksomheders interne kommunikation og samarbejde. Som ekspert i organisatorisk netværksanalyse har Cai været med til at udvikle SWOOP Analytics' innovative platform, der analyserer data fra Microsoft 365, SharePoint, Teams, Viva Engage og Workplace fra Meta. Platformen hjælper organisationer med at forbedre deres interne kommunikation og samarbejde for at opnå bedre forretningsresultater. Cai er en eftertragtet foredragsholder grundet hans dybe og unikke indsigt i, hvordan mennesker interagerer og samarbejder digitalt. Louise Durmus Kay er Chief Communications Consultant hos Danske Bank hvor hun arbejder med intern kommunikation. I sin tid hos Danske Bank har hun været involveret i nogle af bankens helt store projekter, som eksempelvis lanceringen af nyt purpose og senest flytningen af Danske Banks hovedsæde, hvor Louise brugte Viva Engage til at sikre en god kommunikation undervejs ved både at give mulighed for dialog om flytningen, men også ved at lytte til, hvad medarbejderne gerne ville vide mere om.
|
Praktisk info
Indlægsholderne


