Sådan bruger du interne sociale medier til at styrke den interne kommunikation
I 2025 fejrer interne sociale medier deres 18-års fødselsdag. Med andre ord, så er de nu blevet en moden og uundværlig del af moderne virksomhedskommunikation. Alligevel kæmper mange virksomheder stadig med at udnytte deres fulde potentiale. Kom med til en dag, hvor du får masser inspiration til at få mere ud af interne sociale medier.
Det får du ud af at deltage
- Ekspertise og praktiske indsigter: Lær fra førende eksperter og praktikere.
- Data og konkrete redskaber: Få inspiration fra dataindsigter, cases og værktøjer, du kan implementere med det samme.
- Netværk og erfaringsudveksling: Mød andre professionelle, der arbejder med interne sociale medier.
Denne dag er skræddersyet til dig, der arbejder med interne sociale medier enten som en del af din rolle i intern kommunikation, i en HR eller IT funktion hvor du har ansvaret for at facilitere brugen af interne sociale medier.
Programmet
Hvad sker der, når medarbejderne får en stemme i organisationen?
Vi starter med Vibeke Thøis Madsen, der deler indsigter fra sin mangeårige forskning indenfor feltet og fra sin nye bog, Interne sociale medier: Når medarbejderne får en stemme i organisationen. Hun sætter fokus på, hvordan du definerer et klart formål, håndterer ændrede kommunikationsroller og sikrer en succesfuld implementering.
Hvad afslører data om hvordan man bedst bruger interne sociale medier?
Derefter præsenterer Cai Kjær fra SWOOP Analytics de nyeste data fra SWOOP Analytics' benchmark-rapport. Med udgangspunkt i 15 millioner datapunkter, får du konkrete råd til hvordan du skaber engagement, optimerer indhold og bruger dataindsigter fra interne sociale medier til at styrke den interne kommunikation.
Praktiske cases og hands-on workshop
Vi får besøg af erfarne praktikere, der deler konkrete cases fra deres arbejde med interne sociale medier. Du vil høre, hvordan andre organisationer har opnået succes, og hvilke udfordringer de har overvundet. De praktiske eksempler giver dig inspiration til, hvordan du kan tilpasse og anvende deres erfaringer i din egen organisation.
Dagen afsluttes med en interaktiv workshop, hvor du får mulighed for at arbejde med at definere et formål og udvikle løsninger, der understøtter din organisations strategiske mål. Workshoppen giver dig hands-on erfaring og konkrete værktøjer, du kan tage med hjem og implementere.
Om indlægsholderneVibeke Thøis Madsen er en fremtrædende ekspert inden for interne sociale medier og organisationskommunikation. Hun er docent ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX) , hvor hun forsker og underviser i disse emner. Vibeke har en ph.d. fra Aarhus Universitet, hvor hun undersøgte interne sociale medier som en ny form for participatorisk organisationskommunikation. Som forfatter til den første danske grundbog om interne sociale medier, Interne sociale medier: Når medarbejderne får en stemme i organisationen, har hun bidraget væsentligt til feltet. Hendes forskning fokuserer på, hvordan interne sociale medier kan fungere som en kommunikationsarena for medarbejdere, og hvordan dette påvirker organisationers interne dynamik og kommunikation. Med sin omfattende viden og praktiske erfaring er Vibeke Thøis Madsen en værdifuld ressource for alle, der ønsker at forstå og implementere effektive strategier for interne sociale medier i moderne organisationer. Cai Kjær er medstifter og CEO for austalske SWOOP Analytics, en førende virksomhed inden for analyse af virksomheders interne kommunikation og samarbejde. Som ekspert i organisatorisk netværksanalyse har Cai været med til at udvikle SWOOP Analytics' innovative platform, der analyserer data fra Microsoft 365, SharePoint, Teams, Viva Engage og Workplace fra Meta. Platformen hjælper organisationer med at forbedre deres interne kommunikation og samarbejde for at opnå bedre forretningsresultater. Cai er en eftertragtet foredragsholder grundet hans dybe og unikke indsigt i, hvordan mennesker interagerer og samarbejder digitalt. |